Prvi korak na poti k zmagi je narejen

Naslednji korak je oblikovanje kreativne delavnice kot smo že napovedali in v to smer intenzivno delamo. 

Ob primerni medijski podpori in širjenju ideje od ust do ust predvsem s strani zadružnikov bomo povečali številozadružnikov preko za enkrat toliko in zbrali bomo novih 30.000,00 EUR. Zdaj bo spletna stran tudi v angleškem jeziku, da bodo idejo in nastanek v življenje lahko spremaljali tudi za enkrat angleško govoreči tujci in bodo lahko po svojih hotenjih sodelovali. 


Z natančno izdelanim načrtom z obvezujočo časovnico in zadolženimi odgovornimi bomo prišli v kreativni delavnici do najboljših možnih prototipov prvih zgodovinskih izdelkov s katerimi se bo Peko znova vrnil na trg, zdaj v preobleki Peko kooperative. V kreativno delavnico oz. v inkubator za rojevanje novih izdlekov bomo vključili vse kompetentne in zainteresirane oblikovalce, modelarje. šivilje in ćevljarje ter vse tiste izjemne ljubiteljice in ljubitelje čevljev, da bodo dali svoje ideje in pripombe v času nastajanja.

Z nekaterimi pomembnimi akterji imamo že konkretne dogovore za sodelovanje, ko pridemo do možnosti, da kreativna oz. inkubator za rojevanje izdelkov zaživi, vključili pa bomo tudi kot že rečeno fakultete, da bodo sodelovali profesorji in študentje pa tudi druge inštitucuje kot so Inštitut  Jožef Štefan, Kemijski inštitut pa tudi zavode kot je Zavod za raziskavo materialov in druge, ki bodo lahko prispevali svoje znanje in druge resurse za uresničitev zastavljenih načrtov. 

Treba pa je razumeti, da ni mačji kašelj narediti primerne izdelke brez pametne strategije, da Peko ponovno umestimo dolgoročno na domači in tuje trge. Zato delamo hkrati tudi skrbni pregled kaj obstaja na trgu, kdo dela kaj izjemnega po kakšnih cenah in kaj šteje danes kot kakovostno in trajnostno, funkcionalno na nivoju in tudi kar se tiče oblik ter uporabe materialov. 

Preko kreativne delavnice v kateri bomo delali bomo osveščali naše potencialne stranke predvsem pa zadružnike kaj je potrebno za nastanek dobrega čevlja, kaj to sploh je dober čevelj. Kakšna je razlika med poplavo čevljev, ki jih najdete na prodajnih policah mnogih trgovin, in čevlji, ki jih bomo izdelovali v Peko koooerativi. Najbolj dragocena bodo mnenja in potem izkušnje uporabnikov, ker bomo vse pripombe implementirali v naslednje proizvode, da bi vsakič v novih serijah še kaj izboljšali. Kakor je Peko kooperativa ljudska zgodba, bodo tudi izdelki plod razmišljanj in hotenj ljudstva. S tem, da bodo strokovnjaki vedno povedali svoje iz njihovega vidika. Zato želimo pritegniti najboljše, najbolj kompetentne. Upoštevali bomo glas ljudstva, strokovna žirija pa bo tudi prispevala svoj delež glasov. 

Zavedamo se svoje odgovornosti in verjemite ni enostavno spati, ko si naložiš na svoja ramena tako veliko breme. Še posebej, ko vidiš, da primanjkuje dobrega sodelovanja z tistimi, ki imajo v rokah škarje in platno. Peko kooperativa postaja veliko več kot bo le izdelovati čevlje, galanterijo in potem s časoma še oblačila. Peko kooperativa postaja sinonim za združevanje srčnih ljudi, strokovnjakov in vseh, ki hočemo ohraniti in nadaljevati našo slovensko tradicijo, kulturno in gospodarsko dediščino in gospodarske simbole naroda. 

Naš namen je od samega začetka združiti najboljše na področju slovenske čevljarske industrije, da si Slovenci naredimo odlično obutev in da naredimo tako dobro, da bodo narejeno kupovali tudi v drugih državah. Prepričani smo, da bi to že lahko počeli, če bi uspeli združiti ljudi, njihovo znanje in sposobnosti, da bi sodelovali in vlekli vsi v isto zmagovalno smer. Seveda že nakaj ostaja, saj imamo na primer ALPINO in nekaj tudi uspešnih malih podjetij, je pa dejstvo, da je tega vse manj in izgubljamo Slovenci tla pod nogami tudi na področju čevljarske industrije. Pa res mislite Slovenci, da smo manj sposobni od Avstrijcev, Švicrajev, Italijanov in drugih, ki imajo uspešne industrije obutve? 7 miljard je velik svetovni trg, torej? Bomo delali in prodajali naše odlične čevlje doma in po svetu? 

Seveda, če bomo imeli močno ekipo prodajnih strokovnjakov in močan marketing ter PR, česar se v popolnosti zavedamo. Zavedamo se pa tudi, da je enostavno najeti agencije, ki se s tem profesionalno ukvarjajo in jih plačati pa je narejeno. Res enostavno, mar ne? Želimo pa malce drugače delovati, kolikor se le da, da bi z manj denarja dosegli enak ali še boljši rezultat. Tako kot delujemo sedaj, ko že vspostavljamo odnose s potencialnimi kupci in se bodo ob nadaljem spremljanju našega dela, ki je in bo na očeh vseh zainteresiranih (razen, ko bo šlo za poslovne skrivnosti v času razvoja zaradi konkurence) osvestili v smislu kaj je dobra in zdrava obutev. Ob tesnem sodelovanju smo prepričani, da bo vsak, ki bo kakorkoli sodeloval, hotel narejeno tudi preizkusti. če bomo naradili dobro, odlično in še boljše, da bodo uporabniki zadovoljni, bodo naslednji nakup znova opravili v Peko kooperativi. Lahko naredimo čevelj, ki bo imel 3 leta garancije? 

Ne pozabiti po akcijskem načrtu Peko kooperative je bilo, da bomo 3. maja 2016 nejeli proizvodne prostore in bomo začeli s kampanjo zbiranja zadružnikov že takrat, ko bi z denarjem in ljudmi, ki so pripravljeni delati že razvijali prototipe, prodajali pa bi tudi zaloge obutve Peko d.d. v stečaju, ki že nekaj mesecev stojijo v skladišču stačajnega dolžnika Peko in se na usnjenih izdelkih že nabira plesen, saj temperaturne spremembe, ker ne gre za konstantne temperature, že deluje na te izdelke v škodo. 

Gre za 34.410 parov čevljev, izklicna cena je 717.814, 00 EUR 

Naš predlog stečajni upraviteljici je bil, da nam omogoči izvzem zalog najprej obutve potem pa tudi materialov sukcesivno po likvidacijsikih cenah. Tako bi ljudem omogočili, da kupijo poceni obutev in z delom plačane cene postanejo zadružniki Peko kooperative. Naprimer obutev bi dobili za 40 evrov a bi z 20 evrov plačane cene postali zadružniki. Prodajli bi preko spletne trgovine. Poleg tega bi povabili vsakega zadružnika v industrijsko trgovino Peko, da bi dvignil izbrano in plačano obutev s turističnim programom za 5 evrov po osebi, da bi si ogledali lepote Tržiča, čevljarski muzej in ostale zanimivosti tega lepega kraja. To bi bil praznik ljudje. Nekaj vikendov bi bil Tržič poln naših ljudi na izletu. 

Prodali bi 34,410 parov čevljev, hkrati bi dobili nekaj deset tisoč zadružnikov, ki bi imeli obutev in zadružni delež v Peku. Peko kooperativa pa bi imela po najslabšem scenariju kakšnih 500 tisoč evrov zagonskih sredstev oz. s tem denarjem bi lahko kupili potrebne stroje in opremo, najeli prostore, da bi začeli z delom novih zgodb po našem novem programu. Potem pa bi naprej kupili še nepremičnine, ko bi proizvodnja novih modelov tekla po programu. 

S tem bi lahko začeli že 3. maja 2016 tako kot smo imeli v načrtu a so nam dobre namere preprečili. Še vedno je možnost, ko lahko samo molimo, da se čevljem v škatljah ni kaj hudega zgodilo. Da ni kje zmaknjena kakšna opeka in ne curlja na gotove izdelke deževnica. 

Se zavedate kaj se je zgodilo? S tem kapitalom od prodaje čevljev bi lahko z lahkoto z malo kredita kupili solventno hčerinsko podjetje PGP Inde, ki izdeluje podplate in se prodaja po izklicni ceni 760.000,00 evrov. včeraj smo bili na sestanku z eno od tujih bank, ki bi nam omogočila kreditiranje v kolikor bi imeli vsaj 200.000,00 tisoč lastnih sredstev. Od prodaje obutve, če bi začeli maja, bi imeli recimo 300.000,00 EUR, za odplačilo kredita pa bi jamčili z deležem kupljenega podjetja PGP INDE. To bi bilo dovolj, tudi, če bi ponudili večjo odkupno ceno do 1. mio evrov. Glede na poslovanje PGP, denarni tok in vse osalo, bi kredit odplačevali brez tega, da v to vključimo delovanje na področju izdelave čevljev, kar bi šlo veliko lažje, ker bi delali podplate na dvorišču in bi bilo PGP že v lasti Peko kooperative. 

Še je čas, da se neha s krokarskimi posegi po narodovi lastnini. Najostreje protestiramo, da se Peko premože nje razproda stihijsko, nepregledno, da bodo krokraji raznesli kar je ostalo. To ni v redu in kdor to počne si nalaga v svoje breme najslabšo možno slabo karmo. To je zločin, da se uniči kar so generacije v 113 letih spravile skupaj. Peko ni neko imaginarno podjetje, ki je šlo pač v stečaj. Peko je simbol narodove identitete in simbol slovenske čevljarske industrije. Bomo res dopustili, da ga po dolgoletni agoniji zdaj raznesejo KROKARJI in bo tam ostala podirajoča stavba, ki jo bodo na kincu podrli na tem mestu pa naredili še en nakupovalni center, da bodo ljudje kupovali smeti?