Spoštovani gospod Gantar!

Hvala za včerajšnji topel sprejem in pogovor v podjetju Alpina, ki ga vodite. Čestitke za to, da skrbite, da Alpina znova stopa po poti uspešnih in s tem ohranjate delovna mesta in seveda zadovoljstvo vaših strank in davkoplačevalcev, ki smo na nek način lastniki Alpine. V vas smo prepoznali skrbnega menedžerja, ki se zaveda, da so največja moč podjetja zadovoljni ljudje. Potem smo imeli pogovor z ožjo ekipo in smo prišli do naslednjega predloga:

Glede na to, da ste kupili blagovno znamko Peko in ste s tem preprečili oz. onemogočili našo nadaljnjo pot, da bi pod imenom Peko kooperativa zgradili novo tradicijo Peka predlagamo, da prevzamete tudi vse pravice in odgovornost do zadružnikov Peko kooperative v kateri nas je 1.973 fizičnih in 41 pravnih oseb. Smo najštevilčnejša zadruga v zgodovini Slovenije. Zadružniki pa so v Peko kooperativo vstopali predvsem zato, ker so želeli pomagati, da Peko ne konča na smetišču zgodovine in se njegova tradicija na 113 letni kulturni in gospodarski dediščini nadaljuje. To je bil tudi naš edini motiv, da smo se projekta odgovorno lotili in ga pripeljali do stopnje, da je kaj pokazati. Želimo vam predati vse kar je pod imenom Peko kooperativa nastalo v dveh letih zavzetega dela.

Začrtana je smer, ki je po našem prepričanju pravilna, manjka pa nekaj ključnih stvari, ki smo jih navedli med tveganji v poslovnem načrtu, ki so se zgodila in to prav zato, ker so tisti, ki ne prenesejo uspeha drugih, če niso iz njihovih vrst, mi pa nismo, poskrbeli, da so se predvidena morebitna tveganja uresničila. Zato Alpina lahko nemoteno in z velikim zagonom te prepreke obide ali preskoči, oziroma jih bodo umaknili in začrtano delo nadaljuje v korist Peka, Alpine, zaposlenih in zadružnikov s tem pa tudi v korist lokalne skupnosti in Slovenije ter tudi širše.

Alpina tako dobi preko 2.000 potencialno zelo verjetnih kupcev. Vemo, da danes poteka na trgu boj za vsakega kupca. Ob razglasitvi, da je Alpina prevzela Peko kooperativo z vsem kar smo do sedaj naredili, bi z malo medijske podpore v Peko kooperativo zdaj pod okriljem Alpine vstopilo na tisoče novih zadružnikov tudi z večjimi nakupi deležev, saj bi zaupanje, ko bi vi z vašimi kompetentnimi kadri prevzeli vodenje zadruge takoj zraslo za nekaj 100%, ker ljudje vedo, da imate na voljo vse resurse, znanje, kompetence, da bi se zadruga Peko kooperativa, morda samo Peko z.o.o. začela hitreje razvijati in krepiti.

Zadružnikom Peka (kooperative) bi ponudili nakup Alpina čevljev in jim omogočili, da si od 10% neto plačane cene povečujejo svoje deleže v zadrugi Peko z.o.o.. Tega nima nobeno konkurenčno podjetje, zadružnik pa lahko postane katera koli fizična in pravna oseba v svetu. Že danes imamo v zadrugi nekaj tujcev oz. naših rojakov, ki živijo v drugih državah. Se pravi, da se lahko s tem poslovnim modelom nastopa globalno. Kot smo že predlagali bi lahko pod Peko (kooperativa) blagovno znamko prodajali celotno modno obutev, vsekakor pa bi lahko zadružniki Peka kupovali tudi športno in pohodno obutev Alpine pod enakimi ugodnejšimi pogoji za zadružnike kot jih od Peka. ALPINA bi tako pod bz Alpina prodajala športno in pohodno obutev, saj že samo ime ALPINA pove kaj naj bi pod to blagovno znamko našli (ALPE), pod znamko Peko z.o.o. pa bi izdelovali modno obutev, saj je modna obutev doma in v državah nekdanje Jugoslavije bolj poznana pod znamko Peko. Tisti, ki zlorabljajo znamko Peko bi zdaj lahko v svoji mreži trgovin lahko resnično prodajali izdelke Peka z.o.o in tudi Alpine in bi s tem lahko zelo hitro povečali obseg proizvodnje.

Ena od linij P(eko)- nišna linija bi bila lahko eko obutev ter ena lahko tudi vegan obutev. Tako bi jasno ločili modno od športne obutve z dvema blagovnima znamkama, kar bi po našem mnenju bilo morda bolj pravilno. Zdaj je priložnost, ker ste prevzeli Peko blagovno znamko in v trgovinah bo vse bolj pregledno. ALPINA športna, pohodna, lovska , pod Peko z.o.o. pa modna z več linijami.

S prevzemom Peko kooperative dobite zraven celoten razvoj predstavljenih štirih modelov s kopiti, kroji za serijsko proizvodnjo, vse kontakte za dobavo naravnih materialov, izdelovalce podplatov, spletne strani, optimizirano facebook stran in ideje, ki so jih v tem času nanizali potencialni sodelujoči. Med njimi imamo registrirane tri zelo zanimive patente s katerimi bi lahko izvedli preboj tudi za pridobitev sredstev preko KICK STARTERJA ali preko katere druge platforme za množično financiranje.

Z malimi popravki, izboljšavami in znižanjem produkcijske cene smo prepričani, da se tako obutev, ki smo jo naredili, da uspešno tržiti doma in po svetu. Upati si narediti vrhunski čevelj iz izključno naravnih neoporečnih materialov, dizajnersko brezčasno, da ga z evolucijo samo minimalno dodelujemo in ga tržiti kjerkoli po svetu po ceni, ki daje spodobno dodano vrednost, bi morala biti prednost. Seveda, da so tudi prodajna mesta opremljena s prodajalkami, ki znajo in z navdušenostjo prodajajo „Mercedes“ in ne izhajajo iz svojega socialnega položaja, ko je zanje vse kar je nad 100 eur (pre)drago. Zakaj ljudje kupijo drag telefon? Ali ljudje dajo veliko za to, da bi bili zdravi? So pripravljeni plačati, da se pozdravijo, ko zbolijo? Kaj pa za preventivno skrb za zdravje so pripravljeni plačati? So, samo spodbuditi jih je treba in jim omogočiti nakup na obroke. Tudi pametni telefon kupimo za 24 x 20 eur. Čevelj, ki nosi celo telo in to ure in ure na dan mora biti pa poceni??? Včasih je bil vrstni red nakupovanja družin hrana, obleka in obutev, danes so pa kakšne prioritete? Avto, telefon, računalnik kar se da kakovosten, hrana v Lidlu s polno E-ji, obleka in obutev pa toksična in za dva kratno uporabo. Poslanstvo Peko kooperative je tudi osveščati, da si človek ne škodi sebi in naravnemu okolju.

Novačenje novih zadružnikov je možno tudi tako, da jim ponudite v zamenjavo za delež obutev, ki jo imate morda na skladiščih. Kar pomeni. Ponudite jim primerno ceno od katere plačajo polovico, druga polovica pa jim pomeni ustvarjanje deleža v zadrugi Peko z.o.o.. To smo mi predlagali stečajni upraviteljici v Peku pa ni bila pripravljena sodelovati, nakar je čevlje na koncu v paniki iz zalog prodala po likvidacijski ceni. Mi smo predlagali ceno med tržno in likvidacijsko kar bi nam in v stečajno maso prineslo cca 2 mio evrov.

Če bi imeli pod svojim okriljem zadrugo, bi lahko zaradi inovativnega poslovnega modela kar se tiče tudi lastništva (več deležnikov) kandidirali za EU sredstva saj obstajajo razpisi. Prav tako ima Slovenija dostop do EU sredstev za razvoj zadružništva na slovenskem, ker na tem področju močno zaostajamo. Giaocemelli medija d.o.o. je agencija, ki pomaga v Sloveniji pri pridobivanju sredstev za razvoj krožnega gospodarstva kar smo želeli narediti v Peko kooperativi. Prepričani smo, da bo Alpina in Peko to naredila z manjšimi napori. Glede na izzive pa lahko Peko z.o.o. pridobi tudi evropska sredstva v sodelovanju z institucijami pri raziskovanju novih alternativnih naravnih materialov usnju in drugih naravnih materialov, ki niso živalskega izvora. Ne sme se podcenjevati trende, ki gredo v smer veganstva tudi na področju oblačil in obutve.

Vedite, če bi lahko našim zadružnikom ponudili obutev po ceni med 40 in 100 evrov, bi imeli najmanj 2.000 kupcev in zaradi dobre reklame in zadovoljstva, bi vsak dan v zadrugo pristopali novi člani zadruge. Še vedno je čas, da to naredi Alpina, saj je uspešna uveljavljena družba z vsemi možnostmi, da pod svojim okriljem razvije uspešen model zadruge z zvestimi člani – kupci, ki bodo širili dober glas doma in po svetu, zato bo vanjo vstopalo vse več novih z nakupom tudi večjih lastniških deležev kar bo pomenilo neprestano dokapitaliziranje Peka z.o.o.

Prosimo, da razumete, da smo v dveh letih vložili veliko naporov, da smo predstavili možen koncept vzpostavitve in delovanja proizvodne zadruge v kateri se krepijo deleži zadružnikov tudi zaradi vsakega novega nakupa izdelkov. Če imamo z zadružniki dobre komunikacijske kanale in jih pravilno spodbujamo h nakupom in dajanju povratnih informacij, idej in koristnih predlogov je to najboljša baza za napredek in razvoj podjetja, ki jo nima nobeno drugo konkurenčno podjetje.

Včerajšnji naš predlog smo tako bolj konkretizirali. Izdelano imamo celotno informacijsko infrastrukturo, da lahko on line 24 ur novi zadružniki vstopajo v zadružništvo, na vsakem prodajnem mestu Alpine lahko prodajalka včlani novega zadružnika, lahko mu dopiše delež od nakupa, vsak zadružnik pa lahko kadarkoli delež dokupi in spremlja svoje transakcije na svojem računu. Moč take zadruge je v masi ljudi, ker so to najbolj zvesti kupci, predlagatelji idej, koristnih predlogov in celo patentov. Tudi ko gre za določeno predvideno morebitno investicijo se zadružnikom razloži koristnost in se jih pozove, da si deleže povečajo. Če vsak samo za 50 eur poveča svoj delež in jih je v zadrugi 100.000 članov je to 5 mio dokapitalizacije, da ne govorimo oz ponovimo, da so zadružniki najbolj zvesti kupci, saj kupujejo v svojem podjetju iz katerega zasledujejo tudi koristi zase. Ko s skupnimi močmi ustvarimo presežke, so tudi sami udeleženi pri delitvi zato je njihov motiv kupovati „pri sebi“ toliko večji.

Ker se vse bolj uveljavlja tudi kripto svet bi lahko speljali kapitalizacijo Peko z.o.o. v okviru Alpine tudi s kripto valuto Pekocoin (token). Za dober štart pod okriljem uveljavljene Alpine bi bila to lahko zelo dobra akcija, da bi ljudje mmožično vlagali v Pekocoine (tokene).

Prepričani smo, da se boste na naš predlog pozitivno odzvali in boste morda pri pisanju nove strategije oziroma novega poslovnega načrta za Alpino našli v naših predlogih kaj kar bo tudi lažja pot za Alpino in zdaj tudi za Peko z.o.o. do novih sredstev, ki so na voljo v bankah.

Želimo, da premislite, da poveste svoje mnenje in vaše videnje ter odnos do zadružnikov ter največje zadruge na slovenskem, ki bi bila lahko zgledni model za mnoge druge, ki bodo sledile. Zelo slabo za nove podobne projekte bi bilo, če vse skupaj končamo, saj zaupanja za nap'rej med slovenskimi ljudmi ne bo več.

Ne želimo, da so Peko kooperativa in zadružniki v njej talci zaradi nas akterjev, gonilnih motorjev, ki smo pač politično nekompatibilni, celo označeni in obravnavani kot nekakšni nepridipravi. Zato noben dogovor za drugačno pot kot se je zgodila s škodljivo izvedbo stečaja Peka ni bila mogoča, zato nismo bili deležni nobene medijske podpore pač pa sporočanja javnosti, da zlorabljamo blagovno znamko in sejanje dvoma v naše delo, ki je poudarjamo vseskozi prostovoljno in usmerjeno po kmečki pameti, da je treba najprej pripraviti zemljo za posevke, jih zasejati, jih obdelovati in šele ko zrastejo je možno presežke tudi deliti.

Glede na vašo občutljivost in etično držo do vseh soljudi, smo prepričani, da boste podali svoje konstruktivne predloge, da razrešimo nastal položaj po tem, ko ste kupili blagovno znamko Peko, kar od samega začetka pozdravljamo in upamo, da je tako Peko, nekdanje podjetje našega rojaka Patra Kozine, ki se je svoj čas postavljal ob bok najbolj znanim evropskim blagovnim znamkam kot so Adidas, Puma in Bata, znova v dobrih rokah in se bo s pametno strategijo znova uveljavil na domačem, evropskem in tudi na svetovnih trgih. V to smer smo za Peko kooperativo začrtali vizijo do leta 2033 in to je bila, je in bo naša največja želja. Če ne se tega ne bi nikoli lotili. Zagotovo je to tudi vaš cilj tako za Alpino kot tudi za Peko in vsa druga slovenska podjteja.

Želimo predati Peko kooperativo Alpini, odgovornim ljudem kot ste vi, da se naredi najboljše na veselje vseh zadružnikov in drugih sodelujočih.

Hvala vnaprej za vaš prijazen odziv in vas lepo pozdravljamo.

Ustanovitelji Peko kooperative:

Andreja Repše
Roman Zalokar
Ladislav Troha

Na Vrhniki, 17.05.2018

Odziv predsednika uprave ALPINA d.d., gospoda Bojana Gantarja


							 
Glede na lastništvo Alpine d.d., ki je preko DUTB in A banke v lasti države, smo se obrnili tudi na novo Vlado RS, ki jo vodi g. Marjan Šarec.